Mod

Pratade med kära Nattis idag, riktigt skönt att få förstå saker och ting.
Så sa hon till mig att hon sagt upp kontakten med vissa, alltså människor som hon för tillfället inte orkade umgås med, som bara tog energi av henne.

Jag blev imponerad av hennes styrka, och började tänka på mig själv.
Just nu finns det ett par människor i mitt liv, som bara tar en massa energi från mig, som får mig att bli nedstämd, trött och arg. Varför kan jag då inte släppa taget om dessa människor om jag nu inte får ut något av att umgås, prata eller ens tänka på dessa personer?
Jo, jag är uppenbarligen en sån person som är otroligt rädd att förlora människorna omkring mig, rädd att inte vara omtyckt, och kanske handlar det om en rädsla för ensamhet.
Jag vill alltid minnas det fina hos människor, och ge alla en chans.
MEN, nu är det dags att tänka på mig själv. Jag måste också våga släppa taget om dessa personer som bara tar energi, ta mod hos mig själv och leva ett liv utan dom. I alla fall som det är nu, sen vet man aldrig vad som händer i framtiden.
Jag måste då lära mig att se det som en vinst på energi, istället för att se det som att jag förlorar något.
För även om jag släpper taget om dessa personer, så finns det hur många som helst i min omgivning som jag älskar, och som älskar mig.

För mig är mod att våga släppa taget och lita på sig själv.


Kortfattat så är det jag menar, att ibland måste vi se över våra relationer. Vi måste ta tag i det som ger oss magont, försöka utreda eventuella missförstånd.
Sen måste vi också tänka efter vad våra relationer ger oss, vad vi behöver och inte behöver. Dessa relationer som bara tar energi måste vi våga släppa och göra oss av med.
Det finns heller ingen anledning att försöka vara vän med någon som bara tar energi och beter sig illa. Hur mycket man än vill tro på en människans fina sidor, så är det inte värt det om man alltför sällan ser dessa sidor hos personen.


När vi vågar detta, så kan vi kalla oss själva riktigt modiga!

Jag ska bli modig! :)

image20

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :)

2008-02-07 @ 06:54:10
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Lia Florenz

jag ska också bli modig :D

2008-02-07 @ 07:58:21
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Patricia Klinteberg

Godmorgon! Hoppas du får en riktigt bra torsdag! ♥

2008-02-07 @ 08:53:28
URL: http://klintens.blogg.se
Postat av: Gabriella

Du är modig!=) Jag tror på dig, finns för dig när du behöver och alltid

2008-02-07 @ 22:01:54
URL: http://Ellasstory.blogg.se
Postat av: NINA

mod är en bra egenskap!

2008-02-08 @ 18:54:53
URL: http://ninablogg.blogg.se
Postat av: Jenny

Jävligt bra skrivet Linn, håller med om vartända ord, och du ska veta en sak, Jag tycker du är jävligt stark och du är redan modig i mina ögon, så försök släpp taget om energitjuvarna och låt inget komma i din väg. fet borde jag oxå göra! älskar dej så mkt hjärtat

2008-02-09 @ 15:06:54
URL: http://jennyliiito.blogg.se
Postat av: tess

sant! väldigt bra! Puss

2008-02-13 @ 17:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0