Egoist javisst

Allt vi människor gör, gör vi från våran egen skull. Dom val vi gör, gör vi för att dom känns rätt just i stunden.
Jag menar, att när vi är i en situtation, och ställs inför ett val, så utgår vi ifrån vad som känns rätt just då.
Att vi väljer något framför något annat, betyder inte att det man inte väljer är mindre värt.

Det gör också, att det egentligen inte är någon mening med att ångra saker, för det vi ångrar, kändes ju rätt just i stunden. Och det är det som är huvudsaken. Att det känns bra just då.
Vi männsikor är egoistiska, och vem har sagt att det är något negativt. Jag är ego, du är ego, dom är ego. Och det måste vi få vara.
Ingen människa mår bättre av att du är alla till lags och inte är egoistisk. För dessa männsikor är lika ego själva, och har fullt upp med sig själva.
Och kan vi inte heller vara ego, så är det mycket svårare att bry sig om andra.

Självklart kan det vara negativt att vara ego ibland, när det handlar om stora saker. Men i grunden så måste vi.


Jag, och säkert många andra, måste lära sig att leva för dagen, för stunden. Att tänka på allt som varit, och vad som kan komma hända är ingenting till.
Vi måste lära oss njuta av stunden som den är, försöka trivas med det vi har.
Tillåta oss att vara glada för det som faktiskt gör att vi mår bra, våga le åt stunden som den är.
Försöka att inte tänka för mycket på det som tynger oss, försöka att inte tänka för mycket på vad alla andra tycker.
Känns det bra för en själv, så är det rätt.


Jag ska börja leva för stunden, och lära mig älska det jag faktiskt har.

Dessa människor som alltid är med mig, är dom som jag behöver mest.
Det är dom som förstår!

image3

Kommentarer
Postat av: Rickard

ooooh fan vilken bra text! preciiiis sådär känner jag med. och önskar att andra också tyckte så. bääääst

2007-11-27 @ 21:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0